Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een intrigerende roman! Paul de Pessemier ’s Gravendries (°1951) publiceerde in diverse tijdschriften. In de hovingen van het Slot van Laarne werden zijn theaterstukken Otwin de Lilare en Yanosch opgevoerd. Samen goed voor 14.000 toeschouwers. In 1997 verscheen van zijn hand de biografie Hubert d’Ydewalle bij Lannoo, in 2010 Adel in Vlaanderen bij Borgerhoff en Lamberigts en in 2011 de novelle ‘De verborgenheid der kolommen’ bij Bola Editions. Zwarte zwanen staan symbool voor onvoorziene gebeurtenissen en toevallige ontmoetingen. Geheel onverwachts verzeilt Gillis de Grootveldt in de allerhoogste kringen van het land. Aanvankelijk is hij een vertrouweling van prins Xavier de Nigrods, voorzitter van de Vereniging van Historische Parken. Als daar plots en zonder enige aanwijsbare reden een einde aan komt heeft hij geen rugdekking meer en wordt hij het slachtoffer van de intriges en het verraad van een na-ijverige rivaal die niets uit de weg gaat. Slechts door zijn behendigheid en mentale kracht ontsnapt Gillis ternauwernood aan een totale sociale en materiële ondergang. Of is het veeleer dankzij dat andere onverwachte treffen met de elegante prinses Amélie, dat hij de spreekwoordelijke ondankbaarheid der prinsen nog net overleeft? Al sinds hun eerste treffen koestert zij diepe gevoelens voor hem, die haarzelf verwonderen. Zij zorgt er ook voor dat Gillis’ latent smeulende onenigheid met haar oom, de prins, wordt bijgelegd kort voor diens overlijden. Met zijn dood – de laatste naamdrager - verdwijnt één der laatste echte prinsen. Niet zo lang nadien blijkt er zich uiteindelijk toch een glazen wand te bevinden tussen de heel ver uit elkaar liggende sociale klassen waartoe Gillis en Amélie behoren. Alsof het zo is voorbeschikt, vervoegen zij elk weerom en als vanzelf, de eigen leefwereld. Niet eens gekwetst of terneergeslagen, noch bitter of droefgeestig gestemd.