Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
“She, a woman of high beauty, created like no other to be Medea, Madonna, Iphigenia, Aspasia, decided one sunny winter day to escape her loneliness and to leave La Rotonda. She bought a ticket ‘Aller jamais retour. Berlin Tegel’.”
This is the opening scene of Ulrike Ottinger’s momentous 1979 film Ticket of No Return—the woman of high beauty was Tabea Blumenschein. Unconcerned by all conventions, Blumenschein adored transformation: in a distinctive, avant-garde aesthetic, the two women embraced various different identities and challenged many norms, in the process revealing the performativity of gender. Initiating a dialog between the two artists’ perspectives, these books bring together for the first time Blumenschein’s drawings with Ottinger’s photographs from their joint performance sessions.