Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
ZERO PIRANESI Giovanni Battista Piranesi's engravings, Campo Marzio dell'antica Roma of 1762, have a peculiar position within the discipline of ar- chitecture. With their dissemination, the folio collection of six etch- ings have till this day nurtured architects' speculations on the city. Since the Enlightenment, they - and in particular the Campo Marzio plan - have fuelled research, discussions and visions for the future of architecture. These engravings are also some of the most beau- tiful documents in Western architectural history. Zero Piranesi, is guest-edited by Peter Trummer. It celebrates Piranesi's vision of ancient Rome and the disciplinary search of the endless realities within his Campo Marzio plan of Rome. For Trummer, Zero Piranesi suggests an ar- chitectural methodology based on a theory of replacement. With it, Piranesi's plan of Rome is transformed into an "Object Plan" - a plan where multiple authors' various positions are absorbed. Thus, the "Object Plan" contains a kaleidoscope of ideas which form a crust of architectural speculations accumulated within. Zero Piranesi presents the seminal projects of Peter Eisenman and amongst others, Michael Young and Marrikka Trotter. Trummer's own version of Campo Marzio comprises of drawings and a text that together construct Zero Piranesi. Finally, the journal features the award winning projects of Städel-