Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In deze uitgave van de reeks ZorgBasics worden de verschillende aspecten en perspectieven ten aanzien van zelfmanagement en zelfmanagementondersteuning besproken aan de hand van het Generiek model Zelfmanagement.
Iemand met een chronische aandoening zal dagelijks zijn aandoening zelf managen. Deze uitgave is bedoeld om bij te dragen aan de rol van zorgprofessionals bij het ondersteunen van mensen bij hun zelfmanagement en het creëren van ruimte voor eigen regie. De focus ligt daarom bij de zorgrelatie: daar waar zorgprofessional en cliënt elkaar ontmoeten. Hierbij staat het leven van de cliënt centraal en niet de ziekte. Het proces van zelfmanagementondersteuning door de zorgprofessional wordt aan de hand van het 5A-model uitgewerkt conform de Zorgmodule Zelfmanagement 1.0 (CBO, 014). Partnerschap, vertrouwen en goede communicatie vormen de basis voor het ondersteunen van de cliënt, afgestemd op zijn of haar behoeften.
De ZorgBasics zijn geschreven voor studenten die een gezondheidszorgopleiding volgen in het hbo en professionals in de zorg. De nadruk ligt op de basisvakken die worden gegeven in de eerste studiejaren en de beroepscompetenties die tijdens de eerste fase van de opleiding behaald moeten worden.