Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Organisatietalent, samenwerkend vermogen en een vermaarde handelsgeest. Met deze typische kwaliteiten boeken de meeste Nederlandse professionals veel succes bij het internationaal zakendoen. Tegelijk hebben zij de neiging om anderen hun normen op te leggen bij het oplossen van problemen en het nemen van verantwoordelijkheid. Nederlanders gaan opmerkelijk eigenzinnig en tot op zekere hoogte naïef te werk in het buitenland. Zij zijn te goed van vertrouwen en dit kan leiden tot een verkeerde inschatting van de buitenlandse partner of zakelijke situatie. Ook hebben Nederlanders weinig gevoel voor verhoudingen en decorum, terwijl dit in veel culturen belangrijk wordt gevonden. Het boek laat aan de hand van vele herkenbare, en soms hilarische praktijkvoorbeelden zien waar we de plank misslaan en hoe we de kans op buitenlandse successen kunnen vergroten, zowel ver weg als dichter bij huis. Want ook in eigen polder is het kunnen omgaan met cultuurverschillen een ‘must'.
Ik heb dit boek met genoegen gelezen en, ondanks dat ik over de grens mijn best deed, heb ik toch weer moeten vaststellen dat ik de nodige vergissingen heb gemaakt. Die had ik kunnen voorkomen als dit boek eerder was verschenen.
Prof. dr. Leen Paape RA RO CIA, Nyenrode Business Universiteit
Dit boek biedt een schatkist vol praktische tips en verhalen over cultuurverschillen en hoe hiermee om te gaan. Niet eerder kwam ik een boek over internationaal zakendoen tegen met zoveel herkenning. Een niet te missen onderdeel kennis en kunde voor iedere Nederlander die zaken doet – of wil doen – in het buitenland.
Maria van der Heijden, directeur MVO Nederland
Elke interactie van twee culturen vormt een krachtenveld. Als je als onderneming en persoon succesvol wilt zijn met internationaal ondernemen, zorg er dan voor dat je dit krachtenveld in kaart brengt en leert managen. Dit heldere boek verschaft je veel inzicht en duidelijkheid om je wijze lessen mee te geven op weg naar bewust bekwaam leiderschap.