Door de ongeziene drukte kan je online bestelling met thuislevering op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Kies voor afhaling in een winkel met voorraad. Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door de ongeziene drukte kan je online bestelling met thuislevering op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Kies voor afhaling in een winkel met voorraad. Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Youtube

Online Video and Participatory Culture

Jean Burgess, Joshua Green
Hardcover | Engels | Digital Media and Society | nr. 3
€ 106,95
+ 213 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Since launching as a website for everyday video-sharing in 2005, YouTube has become one of the world's most powerful digital media platforms. Originally published in 2009 when YouTube was only four years old, this book was the first to systematically investigate its cultural impacts and politics, highlighting the productive tensions between its amateur community rhetoric and its commercial media logics.

Since then, YouTube has grown as a platform and matured as a company. Its business model is built on coordinating the interests of and extracting value from its content creators, audiences, advertisers and media partners, in a commercial setting where YouTube now competes with other powerful social media and streaming television platforms. Meanwhile, YouTube's diverse communities of content creators, who developed the platform's most distinctive cultural forms and genres, have strong ideas and interests of their own.

While preserving the original edition's forensic analysis of YouTube's early popular culture and uses, this fully revised and updated edition weaves fresh examples, updated theoretical perspectives and comparative historical insights throughout each of its six chapters. Burgess and Green show how, over its more than a decade of existence, YouTube's dual logics of commerciality and community have persisted, generating new genres of popular culture, new professional identities and business models for the media industries, and giving rise to ongoing platform governance challenges.

The book is essential reading for anyone interested in the contemporary and future implications of digital media platforms and will be particularly valuable for students and scholars in media, communication and cultural studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
180
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 3

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780745660189
Verschijningsdatum:
24/09/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
399 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 213 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.