Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Youth, Heroism and War Propaganda explores how the young maritime hero became a major new figure of war propaganda in the second half of the long 18th century. At that time, Britain was searching for a new national identity, and the young maritime hero and his exploits conjured images of vigour, energy, enthusiasm and courage. Adopted as centrepiece in a campaign of concerted war propaganda leading up to the Battle of Trafalgar, the young hero came to represent much that was quintessentially British at this major turning point in the nation's history.
By drawing on a wide range of sources, this study shows how the young hero gave maritime youth a symbolic power which it had never before had in Britain. It offers a valuable contribution to the field of British military and naval history, as well as the study of British identity, youth, heroism and propaganda.