Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element explores emerging forms of religiosity among Japanese young adults. It argues that existing frameworks are insufficient to capture the nuances of youth religiosity in the Era of Virtuality. It introduces the concepts of "2.5-dimensional religion" and "subjective ritualization" to explain how young people engage with digital, fictional, and embodied practices that blur the boundaries between reality and imagination. Drawing from examples such as oshi-katsu (fandom-based devotional practices), 2.5-D musicals, tulpa creation, and anime pilgrimage, it identifies a shift from narrative-based subjective myths to embodied and participatory subjective rituals. It demonstrates the ways that contemporary Japanese youth express their religiosity through affective ties, performative engagements, and layered identities in both physical and digital environments. The Element contributes a new theoretical lens for understanding religion across cultures in an age defined by fragmented identities, technological mediation, and the search for connection through affectively charged, often playful, quasi-religious practices.