Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
I.B.Tauris is delighted to announce the reissue in paperback in three volumes of the definitive, most comprehensive edition, in the finest translations and fully annotated, of the writings of this great filmmaker, theorist and teacher of film - and one of the most original aesthetic thinkers of the twentieth century. Volume 3 follows on from the 1922-34 writings of Volume 1 and parallels Volume 2's essays on the theory of montage. In the period covered by this volume, Eisenstein's film-making ran into the difficulties generated by the Soviet authorities' increasingly restrictive definition of Socialist Realism, by the show trials and the purges, the Second World War, and the post-war proclamation of rigid cultural orthodoxy by Stalin's henchman, Zhdanov. Here we experience Eisenstein's reaction to this hostile environment, as filmmaker, theorist and teacher, from his public obeisance over 'Bezhin Meadow' to his private defiance with 'Ivan the Terrible'.