Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It is commonly held that a strict divide between literature and history emerged in the 19th century, with the latter evolving into a more serious disciple of rigorous science. Yet, in turning to works of historical writing during late Imperial Russia, Frances Nethercott reveals how this was not so; rather, she argues, fiction, lyric poetry, and sometimes even the lives of artists, consistently and significantly shaped historical enquiry.
Grounding its analysis in the works of historians Timofei Granovskii, Vasilii Klyuchevskii, and Ivan Grevs, Writing History in Late Imperial Russia explores how Russian thinkers--being sensitive to the social, cultural, and psychological resonances of creative writing--drew on the literary canon as a valuable resource for understanding the past. The result is a novel and nuanced discussion of the influences of literature on the development of Russian historiography, which shines new light on late Imperial attitudes to historical investigation and considers the legacy of such historical practice on Russia today.