Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The quarter-century after the Rainhill Trials was an exciting period of growth and experimentation on the railways. The railway locomotive evolved from a lumbering curiosity to being indispensable - changing every aspect of daily life, from food (and how it was cooked), to heating and clothing - with more than 7,000 miles of track being laid in Britain between 1830 and 1855, and found on just about every continent around the globe.Much has been written about the success of the Rocket at the Rainhill Trials, but what was it like to drive Rocket and her contemporaries? Drawing on a wealth of early railway records, rules and regulations, together with the practical experience of working on replica early locomotives, Anthony Dawson sets out to explore what it was like to work, and travel, on Britain's earliest railways during the first quarter-century after the Rainhill Trials.