Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1951 an Argentine newspaper announced that the standard of living of workers in Argentina was “the highest in the world.” More than half a century later, Argentines still look back to the mid-twentieth century as the “golden years of Peronism,” a time when working people, who had struggled to make ends meet a few years earlier, could now buy ready-made clothing, radios, and even big-ticket items like refrigerators. Milanesio explores this period marked by populist politics, industrialization, and a fairer distribution of the national income by analyzing the relations among consumers, consumer goods, manufacturers, advertising agents, and Juan Domingo Perón’s government (1946–1955).
Combining theories from the anthropology of consumption, cultural studies, and gender studies with the methodologies of social, cultural, and oral histories, Milanesio shows the exceptional cultural and social visibility of low-income consumers in postwar Argentina along with their unprecedented economic and political influence. Her study reveals the scope of the remarkable transformations fueled by the new market by examining the language and aesthetics of advertisement, the rise of middle- and upper-class anxieties, and the profound changes in gender expectations.