Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book takes a broad perspective and analyses the ways in which the British film industry has dealt with women and their creativity from 1930 to the present. The first part of the book deals comprehensively with different historical periods in British film culture, showing how the 'agency' of production company, director, distribution company or scriptwriter can bring about new patterns of female stereotyping. The second part looks at the input of women workers into the film process. It assesses the work of women in a variety of roles: directors such as Wendy Toye and Sally Potter, producers such as Betty Box, scriptwriters such as Clemence Dane and Muriel Box, costume designers such as Shirley Russell and Jocelyn Rickards, and editors and art directors. This is a polemical book which is written in a lively and often confrontational manner. It uses fresh archival material and takes energetic issue with those explanatory models of film analysis which impose easy answers onto complex material.