Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: This edition looks at the exemplary topic of knowledge transfer and dealing with authority in early modern Dutch literature. It offers a wide view of possible fields of how knowledge changed in colonial literature; of the creation of scientific texts, literary networks and both theological and political documents. The authors research the use of classical and/or contemporary sources, thereby researching the creation, or adaptation of auctoritas and the ramifications of this development on the early modern scientific debate. Here, the topical focuses are on the concepts of play, miracle, conversion and imitation. German description: Dieser Band beschaftigt sich mit dem exemplarischen Thema des Wissenstransfers und des Umgangs mit Autoritaten in der fruhneuzeitlichen niederlandischsprachigen Literatur. Er bietet eine breite Ubersicht moglicher Felder des Wissenswandels auf dem Gebiet der kolonialen Literatur, der Entstehung naturwissenschaftlicher Texte, literarischer Netzwerke sowie theologischer und politischer Schriften. Die Autoren untersuchen den Gebrauch klassischer und/oder zeitgenossischer Quellen und damit die Entstehung und Veranderung der Auctoritas sowie die Bedeutung dieser Entwicklungen fur den fruhneuzeitlichen Wissensdiskurs. Thematische Schwerpunkte sind dabei die Konzepte des Spiels, des Wunders, der Konversion und der Imitation.