Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Wim Delvoye (1965) is a fervant empiricist. His work is of a hybrid nature, a good example being Cloaca, the famous mechanical digestive apparatus that produces "artists' shit". He takes a shrewd pleasure in abolishing distinctions between beauty and ugliness and purity and impurity by mixing craftsmanship, technology, the scatological and the sacred.
Delvoye has created the metallic, gothic-inspired chapel with stained glass windows containing subversive imagery specially for Mudam. The artist makes reference to his own work in black, grey and coloured glass. Obscene gestures, kisses, human intestines and skeletons from Cloaca are x-rayed, thus gaining the status of pagan stained glass windows. His x-rayed pieces of meat unveil their atheist message thanks to the light that stained glass once rendered divine. The skulls, the bones and their by-products are grimacing, cynical modern Vanities.