Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Exhibited across the United States, France, Morocco, and Greece since the late 1980s, William MacKendree's award-winning paintings have been purchased by prominent institutions, including the Neue Galerie and Paris's iconic Centre Pompidou. Influenced by recent postmodernists as well as such disparate twentieth-century painters as Edward Hopper and Philip Guston, MacKendree's earliest works are marked by the juxtaposition of powerful linear configurations against vast expanses of canvas. From these early linear creations, MacKendree worked toward the development of a vocabulary of signs, which is evident in his later art featuring motifs from the urban environment and natural world. The first book to comprehensively examine MacKendree's more than two-decade career, William MacKendree: Vinyl Vocabulary includes an essay by Alain Mousseigne, as well as an interview by art journalist Laurie Hurwitz, reflecting on his themes.