Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This fascinating book explores how some of Britain's leading companies failed, through a variety or mechanisms, against the backdrop of a declining national economy. IICI was for decades Britain's biggest manufacturer and exporter; GEC was Britain's biggest employer; and over half of the cars in the UK were once made by Morris Motors. Courtaulds dominated global cloth production and produced the first manmade fibres; BSA was the world's biggest producer of motorbikes; and de Havilland produced the first jet-engined fighter and passenger plane. But from the 1960s through to the 1990s, these and other illustrious British companies collapsed, taking with them nearly 200 years of industrial pre-eminence, as if Amazon, Google, Facebook, Apple, Toyota, VW and Samsung all buckled overnight. Why? The answers might surprise you. It's not because of the Chinese industrial revolution. Nor did Britain fall from the number one spot; it lost that over 120 years ago. This book explains what happened, and reflects on Britain's wider industrial legacy.