Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. Why Does Cargo Spend Weeks in Sub-Saharan African Ports?

Why Does Cargo Spend Weeks in Sub-Saharan African Ports?

Lessons from Six Case Studies

Gael Raballand, Salim Refas, Monica Beuran, Gozde Isik
Paperback | Engels | Directions in Development - Trade
€ 44,45
+ 88 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Sub-Saharan Africa has a serious infrastructure deficit--estimated at about $48 billion a year--which is impeding the continent's competitiveness and hence its economic growth. How to solve this problem? Some advocate building more infrastructure while others suggest privatizing, or contracting out to the private sector, the management of infrastructure so that the discipline of the market will lead to more and better quality services. This book graphically illustrates the problem in the case of Africa's ports. With the exception of Durban, cargo dwell times--the amount of time cargo spends in the port--average about 20 days in African ports, compared with 3-4 days in most other international ports. None of the past attempts to solve this problem have worked. The reason--and this is the major contribution of this volume--is that long dwell times are in the interest of certain public and private actors in the system. Importers use the ports to store their goods. Customs brokers have little incentive to move the goods because they can pass on the costs of delay to the importers. And when the domestic market is a monopoly, the downstream producer has an incentive to keep the cargo dwell times long as a way of deterring entry of other producers. The net result is inordinately long dwell times, ineffective interventions, and globally uncompetitive industries in African countries. The solution to decrease dwell time in these ports relies mainly on the challenging task of breaking the private sector's collusion and equilibrium between public authorities, logistics operators, and some shippers and not on investing massively in infrastructure. Addressing the challenge will also require that there be political support from the general public for reforms that will promote their interests. And before they offer their political support, the public needs to be informed. This book is a step in that direction.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
160
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780821394991
Verschijningsdatum:
17/04/2012
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
258 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 88 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.