Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Fear in its many facets appears to constitute an intriguing and compelling subject matter for writers and screenwriters alike. The contributions address fictional representations and explorations of fear in different genres and different periods of literary and cultural history. The topics include representations of political violence and political fear in English Renaissance culture and literature; dramatic representations of fear and anxiety in English Romanticism; the dramatic monologue as an expression of fears in Victorian society; cultural constructions of fear and empathy in George Eliot's Daniel Deronda (1876) and Jonathan Nasaw's Fear Itself (2003); facets of children's fears in twentieth- and twenty-first-century stream-of-consciousness fiction; the representation of fear in war movies; the cultural function of horror film remakes; the expulsion of fear in Kazuo Ishiguro's novel Never Let Me Go and fear and nostalgia in Mohsin Hamid's post-9/11 novel The Reluctant Fundamentalist.