Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Many people believe passionately in human rights. Others - Bentham, Marx, cultural relativists and some feminists amongst them - dismiss the concept of human rights as practically and conceptually inadequate. This book reviews these classical critiques and shows how their insights are reflected in the case law of the European Court of Human Rights. At one level an original, accessible and insightful legal commentary on the European Convention, this book is also a groundbreaking work of theory which challenges human rights orthodoxy. Its novel identification of four human rights schools proposes that we alternatively conceive of these rights as given (natural school), agreed upon (deliberative school), fought for (protest school) and talked about (discourse school). Which of these concepts we adopt is determined by particular ways in which we believe, or do not believe, in human rights.