Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Whiteout: How Canada Cancels Blackness, his new and essential collection of essays, George Elliott Clarke exposes the various ways in which the Canadian imagination demonizes, excludes, and oppresses Blackness. Clarke's range is extraordinary: he canvasses African-Canadian writers who have tracked Black invisibility, highlights the racist bias of our true crime writing, reveals the whitewashing of African-Canadian perspectives in universities, and excoriates the political failure to reckon with the tragedy of Africville, the once-thriving, "Africadian" community whose last home was razed in 1970. For Clarke, Canada's relentless celebration of itself as a site of "multicultural humanitarianism" has blinded White leaders and citizens to the country's many crimes, at home and abroad, thus blacking out the historical record. These essays yield an alternate history of Canada, a corrective revision that Clarke describes as "inking words on snow, evanescent and ephemeral."