Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Young drivers are overrepresented in car crashes. The majority of those involved are young males, particularly those from areas of social deprivation. Such groups have previously proved resistant to attempts to modify their behaviour through fear appeals, punitive or educational measures. This project represents an attempt to apply social marketing techniques to see if an approach based on insight and engagement could succeed where traditional approaches had failed. The project focused on an area with relatively high levels of deprivation and involved young men with a history of driving and criminal convictions. Key features of the project were the use of in vehicle "black boxes" to record actual behaviour change and a bespoke training and assessment programme. Significant improvements in driving behaviour were observed and the techniques applied in this case indicate a potential future direction for interventions with such hard to reach groups.