Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The book provides a historical perspective on the Palestinian history curriculum and analyses to what extent history curriculum, during various colonial and postcolonial periods in Palestine, starting from 1861 Ottoman rule till 1999, has acted as a vehicle for promoting Palestinian national values for both Palestinian Arab students in Israel/ 1948 Palestine and the 1967Palestinian Arabs in the West Bank. It examines the critical issue of peaceful coexistence as reflected in history curriculum. The book draws on insights from postcolonialism.It calls for a serious history curricular reforms as a prelude for ethnic acceptance of the Other , and peaceful-coexistence, where efforts of Arab- Israeli critical ethnic and cultural studies in the field of academic history pave the way for creating a non assimilative and non distorted academic history. Primary textual sources and policy documents will be examined to develop the socio- political and cultural context of the argument presented in the book.