Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Doelgericht werken is een term die steeds vaker voorkomt in de onderwijspraktijk. Basisscholen maken deze ontwikkeling door om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met niveauverschillen. Omgaan met niveauverschillen wordt als één van de moeilijkste onderdelen van het vak beschouwd. In deze TIBtool worden vijf stappen voor het werken in de korte handelingsgerichte cyclus uitgelegd. IB’ers en leerkrachten vinden er praktische tips, formats, (praktijk)voorbeelden en handvatten om doelgericht te werken met niveauverschillen. Als hulpmiddel worden doelenplanners aangereikt.
In deze TIBtool staan vijf belangrijke uitgangspunten centraal: start op schoolniveau, werk doelgericht, werk in de korte cyclus, werk vanuit hoge verwachtingen en flexibele niveaugroepen, en creëer in de klas de juiste voorwaarden. De auteurs bieden vanuit praktijkervaring en onderbouwde kennis handvatten om scholen doelgericht te laten werken met niveauverschillen. Deze methodiek heeft zich in de praktijk veelvuldig bewezen om o.a. leerlingresultaten omhoog te krijgen en om scholen met flexibele niveaugroepen te laten werken vanuit hoge verwachtingen.
Voor het ontvangen van de doelenplanners, neem contact op met de auteurs via www.ggo-advies.nl.
Marcel Peters en Nicolette Simons (eigenaren GGO Advies) zijn werkzaam als onderwijsadviseurs met een specialisme in didactisch handelen en doelgericht werken. Zij vertalen de theorie naadloos naar de praktijk door hun achtergrond als onderwijskundige, directeur en leerkracht in het basisonderwijs. Als duo begeleiden zij veel besturen en basisscholen in professionaliserings- en verbetertrajecten.