Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In her poetry Terese Svoboda walks out to the edge where language is made and destroyed. Her subject is human suffering. Called "disturbing, edgy and provocative" by Book Magazine, her work is often the surreal poetry of a nightmare yet is written with such wit, verve, and passion that she can address the direst subjects. Weapons Grade is a collection of poems about the power of occupation--political and personal. They often play with sestina, sonnet, and couplets, as if only form can contain the fury of between the occupier and the occupied. There's a pervading sense of dread, of expiation, of portents--even in potato salad. There's also elegy and lullaby and seduction but, in the words of the sixties tune "Wooly Bully," the reader must "Watch it now, watch it." Highly poised, grand and intensely lyrical, the poems veer from the political to the personal, then finish on the elegiac, releasing complex and unexpected meaning with emotional precision. Looking directly into the contemporary apocalyptic, Weapons Grade, Svoboda's fifth collection of poetry, draws readers back to the radiant present.