Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since the end of World War II, the memory of Hitler's crimes has followed Germans at every step. At the time of German unification in 1990, the Third Reich could be reduced to the most basic formula: Germans = perpetrators, Jews = victims. Only with the publication in 2002 of Günter Grass's novel "Crabwalk" was public attention focused on the fate of millions of Germans expelled from eastern Europe at the end of World War II. Within months, the appearance of another book, "The Fire: The Bombing of Germany," by Jörg Friedrich, questioned the morality and strategic sense of Allied bombing raids that killed more than half a million civilians and razed dozens of cities. This book traces the origins of the recent recognition of German civilian suffering during World War II and examines the debates that accompanied it. What had changed in Germany to make this discussion even possible? Will Germans now line up to take their place in the universal cult of victimhood?