Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Focusing on sound in experimental film, Wavelengths investigates how sound and music have broadened avant-garde cinema’s boundaries, exploring the mutual influence and relationship between some of the most exciting independent filmmakrers and composers/musicians (Paul Clipson with Grouper, Jefre Cantu-Ledesma, Sarah Davachi; Takashi Makino with Chris Corsano, Reinier Van Houdt, Mats Gustaffson). Kim looks at how experimental film uses sound as a way to displace and disorient listeners in the context of Black political experimental film (as in the films of Christopher Harris and Morgan Quaintance), explores “colonized sound” in early ethnographic films and contemporary ethnographic works (comparing the films of Robert Gardner, Jean Rouch, and those from Harvard’s Sensory Ethnographic Laboratory), and looks at how sound can be a playful liberation in feminist and queer cinema (e.g. Barbara Hammer and Lynne Sachs).