Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines performance in the context of the 2003 Iraq War and subsequent conflicts with Daesh, or the so-called Islamic State. Working within a theater and performance studies lens, it analyzes adaptations of Greek tragedy, documentary theater, political performances by the Bush administration, protest performances, satiric news television programs, and post-apocalyptic narratives in popular culture. By considering performance across genre and media, War as Performance offers an interdisciplinary approach to the study of culture, warfare, and militarization, and argues that spectacular and banal aesthetics of contemporary war positions performance as a practice struggling to distance itself from appropriation by the military for violent ends. Contemporary warfare has infiltrated our narratives to such an extent that it holds performance hostage. As lines between the military and performance weaken, this book analyzes how performance responds to and potentially shapes war and conflict in the new century.