Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ria heeft al jaren longklachten, maar ze rookt nog steeds.
Nogal logisch wat het advies van de hulpverlener zal zijn. Toch?
Het lijkt zo simpel. De één zoekt hulp bij een probleem: een ongezonde levensstijl, verslaving, schulden... Dat er iets moet veranderen, is duidelijk. De ander weet wat het beste is om te doen en komt met ideeën en adviezen. Win-win, zou je zeggen. Einde probleem.
Maar dan blijkt dat vaak zo logische adviezen toch in de wind geslagen worden. Er verandert niets. De hulpverlener blijft hoofdschuddend achter met de vraag: Waarom doe je nou niet gewoon wat ik zeg?
In dit praktische boek geeft psychologe Hilde Jans aan de hand van tal van dagelijkse voorbeelden antwoord op die vraag. Ze legt uit hoe je mensen het best kunt ondersteunen als ze met een probleem bij je komen. En hoe je ze echt helpt hun gedrag te veranderen: vaak juist níet door te zeggen wat zo voor de hand ligt.
Een boek vol tips voor professionele coaches en hulpverleners, én inzichten die iedereen meteen thuis kan toepassen. Want een beetje hulpverlener zijn we allemaal.