• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Waarde creëren

Marketing door de ogen van design

Eveline van Zeeland, Jörg Henseler
Paperback | Nederlands
€ 44,50
+ 89 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Voor iedereen die marketing wil ontwerpen met hoofd, hart én lef.

Dit is geen boek dat je leert hoe je een goede marketeer wordt, dit is een boek dat je leert hoe je een goede marketingdesigner wordt. Marketing wordt niet benaderd als een onderdeel van ‘business en management’, maar van ‘design’. Dit designperspectief maakt het boek wezenlijk anders dan andere marketingboeken.

Aan de hand van internationale voorbeelden – uit de wereld van design, kunst, branding én non-profitcampagnes – leer je hoe je marketing vormgeeft op een manier die recht doet aan wat écht telt: van betekenis zijn voor de klant en andere stakeholders. Vanuit de logica van design thinking en het principe van Value Sensitive Design ontwikkel je een strategisch marketingplan in de vorm van een marketing-designposter. Hierin staan de behoeften van klanten centraal, maar is er ook oog voor de planeet, de samenleving, en de toekomst.

- Vergeet de klassieke 4 P’s. Dit boek nodigt je uit om marketing radicaal anders te benaderen: ontwerpgericht, waardegedreven, inclusief en duurzaam.
- Duik in inspirerende voorbeelden – van prachtige campagnes tot twijfelachtige marketingpraktijken – en leer van wat werkt én wat schuurt.
- Werk met creatieve tools om een waardepropositie en een betekenisvolle marketingstrategie te ontwerpen.
- Verbind marketing met maatschappelijke impact en laat zien dat iedere stap richting verandering telt.

Dit boek is een ode aan nieuwsgierigheid, creativiteit en verbeeldingskracht. Het daagt je uit om anders te denken over marketing, en om anders te kijken, te maken en te handelen. In dit boek gaan onderzoek doen en ontwerpen hand in hand –het volgen van je nieuwsgierigheid is minstens zo belangrijk als het volgen van het plan. Het zet niet alleen aan tot het vergaren van andere kennis, maar ook tot een andere mindset: eentje van betrokkenheid en empathie, van verdiepen en van experimenteren, van analyseren en van creativiteit.

www.lerenmetfloot.nl/waarde

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789083377421
Verschijningsdatum:
5/11/2025
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
212 mm x 297 mm
Gewicht:
840 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 89 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
CADEAU

Onze must-reads: hét eindejaarsgeschenk

Vul een gat in iemands lectuur
CADEAU
GDABD Must-read
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.