Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dieses Buch geht theoretisch und an historischen Fallbeispielen der Frage nach, warum manche Unternehmen Krisen erfolgreich bewältigten, während andere scheiterten. Es ist zugleich Band einer am Leipzig Resilience Hub veranstalteten Tagung, die anlässlich des erfolgreichen Abschlusses von drei DFG-Projekten stattfand. Theoretische Grundlagen der Untersuchungen sind das Forschungsparadigma der Resilienz und ein daraus abgeleitetes, an Unternehmensstrukturen angepasstes Modell von Resilienz-Management. Die einzelnen Fallbeispiele untersuchen verschiedene Disruptionsszenarios wie das Resilienz-Management bzw. die Resilienz-Strategien mehrerer Handelsgesellschaften des 16. Jahrhunderts und vermögen zu erklären, warum manche Unternehmen dennoch mit längerfristigen Geschäftsmodellen scheiterten. Die daraus resultierenden Erkenntnisse können dabei auch für aktuelle Unternehmensentwicklungen Relevanz beanspruchen.