• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Voor een goede zaak

sociaal ondernemen in theorie en praktijk

Marianne Dagevos, Jiske Kiers, Jillis Kors, Petra Verhagen
Paperback | Nederlands
€ 40,50
+ 81 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars van nieuwe businessmodellen en de organisatie van communities en crowds. Sociaal ondernemers streven naar betekenisvol leven en werken, naar maatschappelijke waarde en een positieve impact op mens en milieu.


Voor een goede zaak is het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk. Sociaal ondernemen komt aan bod in de volle breedte: de Nederlandse maatschappelijke context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) en de overvloed aan resources waaruit sociaal ondernemingen kunnen putten. Dit alles geïllustreerd met veel inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland. Het boek besluit met een typologie en een uitnodiging tot nader onderzoek.


Voor een goede zaak' is geschikt voor studenten aan sociale en economische opleidingen op hbo en wo niveau. Daarnaast is deze uitgave interessant voor ondernemers en beleidsmedewerkers.


Marianne Dagevos is zelfstandig onderzoeker, tekstschrijver en gastdocent, gespecialiseerd in sociaal ondernemerschap en maatschappelijke vernieuwing. Jiske Kiers is master Global Business and Stakeholder Management (EUR). Ze deed onderzoek naar typen sociaal ondernemingen in Nederland. Jillis Kors is socioloog en docent/onderzoeker bij Saxion Hogeschool. Hij is voorzitter van SROI Netwerk voor Nederland. Petra Verhagen is socioloog en docent bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Zij schreef eerder: Kwaliteit met beleid, basisboek voor sociale studies en Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn, van signaal naar succesverhaal.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789046904565
Verschijningsdatum:
17/04/2015
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
169 mm x 241 mm
Gewicht:
577 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 81 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.