Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Literaturverfilmungen machen Bücher lebendig. Filme im Unterricht sind daher gut geeignet, um Schülerinnen und Schülern Werke der Literatur näher zu bringen – sie können aber auch als eigenständige Kunstwerke betrachtet werden. Dafür plädiert Klaus Maiwald: für systematische Filmbildung und Filmdidaktik an Schulen.
Wie Filmanalyse und Filminterpretation im Unterricht aussehen kann, zeigt er an sieben Literaturverfilmungen moderner (Schul-)Klassiker, darunter »Emil und die Detektive«, »Krabat«, »Der Vorleser« und »Das Parfum«. Der Band eignet sich für eine Vorbereitung des Literaturunterrichts an allen Schultypen und für eine vertiefende Einarbeitung in das spannende Gebiet der Literaturverfilmung.