Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Digital entertainment, from video games to simulation rides, is now a central feature of popular culture. Computer-based or digital technologies are supplanting the traditional production methods of television, film and video, provoking intense speculation about their impact on the character of art. Examining the digital imaging techniques across a wide range of media, including film, music video, computer games, theme parks and simulation rides, Visual Digital Culture explores the relationship between evolving digital technologies and existing media and considers the effect of these new image forms on the experience of visual culture. Andrew Darley first traces the development of digital computing from the 1960s and its use in the production of visual digital entertainment. Through case studies of films such as Toy Story, key pop videos such as Michael Jackson's Black or White, and computer games like Quake and Blade Runner, Andrew Darley asks whether digital visual forms mark a break with traditional emphases on story, representation, meaning and reading towards a focus on style, image performance and sensation. He questions the implications of digital culture for theories of spectatorship, suggesting that these new visual forms create new forms of spectatorship within mass culture.