Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Als het niet klikt met iemand, dan kan dit je echt raken. Zowel professioneel als in je priv?leven, kom je wel eens in een situatie terecht waarbij je het gevoel hebt dat je niet op dezelfde golflengte zit als je gesprekspartner. Uit verschillende onderzoeken over de hulpverleningsrelatie blijkt dat de klik of resonantie in het werken met mensen enorm belangrijk is voor het welslagen van de hulpverlening. Echt contact tussen de hulpverlener en de cli?nt is dus van wezenlijk belang.
In dit werk verdiept de auteur zich in het thema ?wat als het niet klikt in de hulpverleningsrelatie Elke professional komt het vroeg of laat tegen dat je iemand in de professionele context ontmoet waarbij het niet klikt, waarbij je geen verbinding krijgt. Maar klopt dit gevoel dan wel? Of is het eerder een illusie van het moment. Moet je hier iets mee en is de cli?nt ermee gebaat als je dit aanwendt in de begeleiding?
De auteur verkent met dit werk de eigen innerlijke wereld van de hulpverlener, omdat dit (samen met de feedback van de cli?nt) een belangrijk instrument is om te toetsen of de hulpverlening zijn doel mist of bereikt. Hij geeft de lezer een blik achter de schermen van de hulpverlener/therapeut. Met eigen voorbeelden, zowel positieve als negatieve ervaringen, toetst hij de theorie aan de praktijk. Hij geeft concrete instrumenten en modellen aan om jezelf in vraag te stellen als er geen klik is en hij biedt enkele hulpbronnen aan. Na het lezen van dit boek kan de hulpverlener aan de slag met situaties waarbij er geen klik is tussen hulpverlener en cli?nt.
OVER DE AUTEUR
Jan Jacobs is psychotherapeut in de interactionele vormgeving.
Jan is sinds het begin van zijn loopbaan aan de slag als mensenwerker. Eerst in de rol als opvoeder - begeleider, daarna als docent en in diverse leidinggevende functies. Daarnaast is Jan de voorbije jaren actief geweest in diverse organisaties als procesbegeleider op vlak van management, leidinggeven en teamdynamica.