Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this book, we develop an idea around a type of control system based on fuzzy logic to help a driver maintain the kinetic balance of the vehicle. After a brief discussion on the vehicle dynamics stability theory in the first chapters, we introduce the main idea together with simulation results and hardware implementation. The main idea is to investigate the vehicle dynamics instability based on the fuzzy analysis of the vehicle CG (center of gravity) behavior and to use sensors and actuators in order to coordinate suspension, brakes and steering system in critical situations. An advantage of this controller is that it doesn't interfere with the driver's habit in vehicle control and it resumes functioning only in critical moments. Using various actuators and sensors, we introduce a new approach to detect vehicle dynamics instability and the turnover threshold.