Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the characteristic features of Victorian poetry is dimness, a vanishing away-things blur with the motion of their passing, which seems inseparable from the mind's fading as it lets them go. Tennyson, Rossetti, Swinburne, and the young Yeats are elegists of the self; they render life as transparent, ghostlike, dissolving, ungraspable, nearly unrememberable. This vanishing away, this dimness, of Victorian poetry is most obvious in the twilights, mists, shadows, deep horizons, and flowing waters of its central landscape, but it is also a matter of sound and syntax, of repetition and rhythm, texture and line movement. Vanishing Lives examines these features and links them to larger issues, such as the psychology of the individual poets, and the Victorian and modern frames of mind. The tendencies under consideration are less ideas than forms or styles of feeling. They are so universal in the nineteenth century that they may not seem to call for comment, but for all their vagueness they are deep, powerful, resistant to change-an essential stratum of the experience of Victorian poetry. For poets like Yeats, who struggled to move beyond them, they were far more than the trappings of an outmoded poetry. They were a deeply ingrained aesthetic, a style, a morality, not only a way of art to be revised, but a way of living to be outgrown-a Tennysonian way.