Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Van struikelblokken naar springblokken met de methodiek 'KLAASJE'
De schrijf- en leesvaardigheid van kinderen en jongeren is zelden zo belangrijk geweest als nu. Taal is overal. Je leest en schrijft e-mails en chatberichten, je leest websites en blogs, taal is de basis voor het lezen van boeken en cursussen. Taal was echter nog nooit zo complex. Om tot correct spellen te komen is voldoende leertijd fundamenteel.
Dit boek legt het proces van leren uit aan de hand van wetenschappelijke inzichten en praktijkvoorbeelden. Hierbij staat sensomotorische ondersteuning centraal. Deze ondersteuning helpt leerlingen belangrijke informatie te onthouden. Uniek voor dit boek is de ontwikkelde spellingsmethodiek die gegroeid is uit jarenlange ervaring binnen sensomotoriek en spellingonderwijs. De methodiek is erg toegankelijk voor zowel het kind als de begeleider en kan ingezet worden bij remediëring of als differentiatie.
Het boek combineert de kennis en vaardigheden van beide auteurs en zet deze om in een kwalitatieve methodiek die onmisbaar is voor ouders, leerkrachten, logopedisten en beleidsmakers.
Lucie Van Mierlo studeerde ‘zorgverbreding en remediërend leren’ en ‘Educational Theory’. Ze staat actief voor de klas en begeleidt teams in transitie naar dynamische scholen, waarbij beweging een belangrijke rol inneemt. Bovendien fungeert ze geregeld als gastdocent aan verschillende hogescholen en geeft ze uiteenlopende lezingen en workshops in binnen- en buitenland.
Esther den Doelder is van opleiding leerkracht lager onderwijs en logopediste. In haar logopedische praktijk begeleidt ze kinderen met leerstoornissen en gaat hierbij steeds op zoek naar de meest efficiënte manier om de kinderen (en hun begeleiders) te ondersteunen. Naast verantwoordelijke van haar zelfstandige praktijk is ze tevens praktijkdocent aan de Arteveldehogeschool Gent binnen de opleiding Logopedie.