Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What is it for a car, a piece of art or a person to be good, bad or better than another? In this first book-length introduction to value theory, Francesco Orsi explores the nature of evaluative concepts used in everyday thinking and speech and in contemporary philosophical discourse. The various dimensions, structures and connections that value concepts express are interrogated with clarity and incision.
Orsi provides a systematic survey of both classic texts including Plato, Aristotle, Kant, Moore and Ross and an array of contemporary theorists. The reader is guided through the moral maze of value theory with everyday examples and thought experiments. Rare stamps, Napoleon's hat, evil demons, and Kant's good will are all considered in order to probe our intuitions, question our own and philosophers' assumptions about value, and, ultimately, understand better what we want to say when we talk about value.