Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Having quickly tired of life as an editor and extra in the Austrian film industry, in 1967 Waltraud Hollinger changed her name to Valie Export and plunged into the violent and often blood-soaked world of Viennese performance art and the extremist "Actions" of Hermann Nitsch, Günter Brus, Otto Mühl and Rudolf Schwarzkogler. Like them, Export subjected her body to pain, but where their work was inevitably drawn towards a religious idea of catharsis, Export politicized the inscription of women's bodies in terms of media representation, declaring her project as explicitly feminist. Export soon turned to video to record her performances and began to remove her person from her work, as in her now-famous 1971 video "Facing a Family." Today, across more than four decades of activity, Export has built a large and rigorous oeuvre comprising performance, photography, film and media installations. This volume surveys her career.