Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The current volume presents a selection of 126 texts in Uyghur posted in public spaces, translated, and annotated for this book. The author started photographing Uyghur texts in 2008 at the time of the Beijing olympics and continued to do so during 2009, the year of the so-called "Urumqi uprising" of July 5. This event generated a stream of texts posted in public spaces that reflected the efforts made by the authorities to re-establish control. In the course of his travels in the years thereafter the author continued to add to the corpus of photographed Uyghur texts. At the same time he started collecting, as comprehensively as possible, various types of folders, brochures, handouts, and product wrappings with texts illustrating aspects of Uyghur culture and society. The texts, published here for the first time, are primary source materials documenting a wide variety of aspects of daily life of the Uyghurs in Shinjang. The implicit messages or explicit references contained in many of these texts give them significance as clues towards an understanding of the existential realities they reflect or illustrate.