Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the beginning of the twentieth century, two avant-garde movements emerged that sought to change the world: Expressionism and Constructivism. Utopia 1900-1940 documents the two schools and the work they produced. The leaders of these movements--Franz Marc, Ernst Ludwig Kirchner, El Lissitzky, Vladimir Tatlin, Theo van Doesburg and others--believed they were standing at the threshold of a new era, and they sought to shape its reality in a radical way. Together they forged the utopian ideal of A New Man in a New Society--a total concept that encompassed art, design and architecture, from paintings to skyscrapers. And yet, philosophically and aesthetically, the two movements were diametrically opposed. For the Expressionists, individual freedom was paramount; for the Constructivists, the individual was part of a larger whole. This amply illustrated volume explores the philosophical, aesthetical and political currents that informed these movements, and the tensions between them.