• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Using ICT in Inquiry-Based Science Education

Geraldo W Rocha Fernandes, António M Rodrigues, Carlos Alberto Rosa Ferreira
Paperback | Engels | Springerbriefs in Education
€ 52,95
+ 105 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book analyzes the main Information and Communication Technologies (ICT) used in science education and the main theoretical approaches that support science education mediated by ICT in order to show how digital technologies can be employed in Inquiry-Based Science Education. It presents the results of a comprehensive review of studies focusing both on the use and effects of digital technologies in science education and on the different theoretical approaches that support the use of ICTs in science teaching.By doing so, the book provides a useful summary of the current research in the field and a strong analysis of its limitations. It concludes that there are few studies that report strategies and didactics for the practical use of ICT in science classes and that the use of ICT in science education can't be seen as an isolated action without a theoretical basis to support it.

Based on these conclusions, the volume identifies the main ICTs used in inquiry activities, the main steps in inquiry activities used in science education and their approaches to the use of ICT. It shows that the use of ICT in Inquiry-Based Science Education allows students to develop more active work styles, improved attitudes towards science, better conceptual and theoretical understanding, improved reasoning, better modelling capabilities, and improved teamwork, along with improvements in other abilities.

Using ICT in Inquiry-Based Science Education will be a valuable resource for science teachers and science teacher educators looking for an introductory text that presents an overview of the scientific research analyzing the implementation of digital technologies in science teaching and that provides useful insights to all educators interested in using digital technologies to introduce their students in the world of scientific inquiry and research.


Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
97
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783030178949
Verschijningsdatum:
31/05/2019
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
163 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.