Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Uno, ninguno y cien mil (1924) ?antinovela que se parangona con las experiencias de Proust, Joyce y Svevo? es El difunto Matías Pascal (1904; Losada, 2012). La última novela de Luigi Pirandello es casi la continuación de esta última, veinte años después, pero refinada. El tema del doble y de las máscaras es lo que establece el signo de continuidad. Doble y máscaras son el signo de continuidad, pero habría que aclarar que el tema de Uno, ninguno y cien mil es el de la personalidad, cuando no el de la subjetividad, que si en El difunto Matías Pascal era doble, en el caso de la novela que presentamos se multiplica por ?cien mil?; que es lo mismo que decir ?soy uno por cada uno que me ve tal cual soy?.