Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From Audrey Hepburn in Givenchy, to sharp-suited gangsters in Tarantino movies, clothing is central to film. In Undressing Cinema, Stella Bruzzi explores how far from being mere accessories, clothes are key elements in the construction of cinematic identities, and she proposes new and dynamic links between cinema, fashion and costume history, gender, queer theory and psychoanalysis. Bruzzi uses case studies drawn from contemporary popular cinema to reassess established ideas about costume and fashion in cinema, and to challenge conventional interpretations of how masculinity and femininity are constructed through clothing. Her wide-ranging study encompasses: * haute couture in film and the rise of the movie fashion designer, from Givenchy to Gaultier * the eroticism of period costume in films such as The Piano and The Age of Innocence * clothing the modern femme fatale in Single White Female, Disclosure and The Last Seduction * generic male chic in Goodfellas, Reservoir Dogs, and Leon * pride, costume and masculinity in `Blaxploitation' films, Boyz `N The Hood and New Jack City * drag and gender confusion in cinema, from the unerotic cross-dressing of Mrs Doubtfire to the eroticised ambiguity of Orlando.