Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
El libro interpreta el imaginario norteamericano contemporáneo mediante el análisis de la vinculación de la crisis y el miedo con el cine de terror y, particularmente, con King Kong y sus cuatro principales versiones ?1933, 1975, 2015 y 2017?. Se trata, básicamente, de confirmar si King Kong constituye una muestra paradigmática de la vinculación del cine de terror con la crisis y el miedo. Al respecto, cabe confirmar específicamente si estos films, estimulados por las importantes crisis económicas, ecológica, de las Torres Gemelas y del poderío militar norteamericano ?respectivamente, de 1929, de 1973, del 2011 y del 2017?, crean imaginariamente un ser natural raro, de tamaño descomunal, monstruoso, que encarna simbólicamente los miedos de la época ?a la Historia, a la acción humana, al progreso, a la Sociedad?, el correlativo deseo de refugiarse en la Naturaleza y la intensificación del terror ?y marginación? a lo diferente ?a la raza negra, a los desempleados, los pobres y las mujeres?. He intentado, igualmente, investigar cómo evoluciona el imaginario norteamericano en el desarrollo de las dos modernidad