Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ce livre analyse des images réunies selon des associations libres, que provoque la vision de certains films. Au delà de l'observation et de la mémoire d'images déjà vues autrement et ailleurs, le spectateur devenu analyste repère tout un réseau de figures, mises au travail par le cinéma et qui forment la trame de l'ouvrage : le palimpseste, l'absence, le vide.
Orson Welles et Béla Tarr, Leos Carax, Dziga Vertov et Raul Ruiz, les frères Larrieu et François Leterrier, Nuri Bige Ceylan, Olivier Assayas, Jonathan Glazer et Lasse Hallström, Billy Wilder, Jean-Luc Godard et André Téchiné ont tissé ces figures qui se saisissent comme des empreintes, se laissent décrypter comme des pensées de rêve.
Maxime Scheinfeigel est professeure en esthétique et histoire du cinéma à l'Université Paul-Valéry-Montpellier 3. Elle a notamment publié Les Âges du cinéma. Trois parcours dans l'évolution des représentations filmiques (L'Harmattan, 2002), Visions de nuit (Cinergon, 2003), Jean Rouch (CNRS, 2008), Magie et cinéma (Armand Colin, 2008), Rêves et cauchemars au cinéma (Armand Colin, 2012).