Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
« Mon père voulait ce qu’il y avait de mieux pour son fils, même s’il fallait pour cela aller contre sa propre nature. Nous avions une belle maison blanche dans un quartier cossu, une Cadillac décapotable, des vêtements à la mode, il fallait que le tableau soit parfait. » Ce qui clochait ? Le fils était gaucher. Dans un enchevêtrement de mémoire, d’essai et de fiction, Bertrand Gervais témoigne de la première dictature qui peut s’abattre sur un enfant, celui qu’on forcera à devenir droitier. S’accoudant avec d’admirés gauchers contrariés (Alechinsky, Barthes, Perec, Serres), il s’interroge sur la part qui revient à ce conflit intime dans le processus de création et d’écriture. Élégiaque et perspicace.