Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
German artist Johanna Diehl traveled around present-day Ukraine in 2013 and visited former synagogues that had fallen into disrepair or been converted to other uses. Many of them had been destroyed during the German occupation, while others had been used as cinemas, gymnasiums, workshops, factories, and hospitals during the Soviet era. The photographs testify to the expulsion of Jewish communities from their religious spaces. Diehl shows not only how bizarre and disfiguring the new functions of the synagogues are, but also the violence with which they were sometimes imposed. In an art-historical text Bernhard Maaz describes the ambivalent beauty and sadness exuded by the unpeopled photographs, in which the literary miniatures by Yuri Andrukhovych resonate like an echo.