Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Mag men academische kennis ombuigen tot koopwaar? Heeft de klassieke waarheidsvraag nog zin? Heeft universitaire kennis nog steeds een publieke bestemming? En hoe moet men die publieke bestemming interpreteren? Hoe kan men in de context van toenemende rationalisering kennis objectief evalueren? De basisvragen waaruit deze bundel is gegroeid, cirkelen rond de vraag naar het statuut van academische kennis. De betekenis en de relevantie van kennis wordt bepaald door de context waarin die kennis fungeert. Als die context wijzigt, dan verandert meteen ook de inhoud van wat men als kennis omschrijft en worden onderwijs- en onderzoeksinstellingen gedwongen om hun objectieven te herdefinieren. Dit boek wil een aanzet zijn om het klassieke academische ideaal te her-onderzoeken in het licht van de toenemende druk van de kenniseconomie.